Zastanawiając się nad obszarami pracy szkoły wymagającymi udoskonalenia, wyodrębniliśmy następujące potrzeby:
– podniesienia kompetencji językowych nauczycieli różnych przedmiotów i kadry administracyjnej, a przez to – podniesienia kompetencji językowych uczniów
– rozwijania umiejętności metodycznych nauczycieli, w tym w zakresie stosowania nowoczesnych, niestandardowych metod i strategii nauczania
– kształtowania postawy ciągłego uczenia się, przystosowywania wiedzy i umiejętności do zmieniających się wymagań
– konieczności rozwoju na polu znajomości nowoczesnych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu większej efektywności i atrakcyjności zajęć oraz pracy nauczyciela
– lepszego przystosowanie uczniów do funkcjonowania w środowisku zróżnicowanym pod względem kulturowym, a w dalszej perspektywie – przygotowania uczniów do wejścia na europejski rynek pracy
W centrum działań projektowych postawiliśmy na zagraniczne wyjazdy szkoleniowe w formie kursów językowych i metodyczno-językowych, dzięki którym uczestnicy:
– podnieśli swój poziom biegłości językowej
– podwyższyli swoje kompetencje kulturowe i społeczno-obywatelskie
– zdobyli kontakty z innymi placówkami i nauczycielami
– zapoznali się z platformą eTwinning i rozpoczęli realizację pierwszych projektów za jej pośrednictwem
– zaczęli wdrażać innowacyjne metody nauczania poznane na szkoleniach zagranicznych i w ramach szkoleń wewnątrzszkolnych
… a to wszystko – ożywiło życie szkolne i wzbogaciło lekcje, zacieśniło współpracę wśród kadry i pozytywnie wpłynęło na wizerunek szkoły.