Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290 i 1669),
- Rozporządzenie MEN z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. poz. 610).
- Szkoła Podstawowa nr 45 im. Pauli Montal Sióstr Pijarek nie posiada własnego obwodu szkolnego. Przyjmuje uczniów z obwodów innych szkół według kryteriów ustalonych przez Organ Prowadzący szkołę.
- Szkoła jest otwarta dla wszystkich, którzy pragną wychowywać swoje dzieci w duchu katolickim oraz akceptują Statut Szkoły.
- Do klasy pierwszej przyjmowane są dzieci, które ukończyły roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne.
- W stosunku do wszystkich dzieci, których rodzice złożyli w odpowiednim czasie kwestionariusze kandydata do klasy pierwszej, przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne. (Harmonogram rekrutacji, pkt 1)
- Celem przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną spośród nauczycieli zatrudnionych w szkole.
- W ramach postępowania rekrutacyjnego Dyrektor Szkoły/Wicedyrektor Szkoły przeprowadza rozmowę z dzieckiem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami), której termin jest wcześniej ustalany w sekretariacie szkoły. (Harmonogram rekrutacji, pkt 2)
- Podczas rozmowy zwraca się uwagę na gotowość szkolną dziecka, jego zainteresowania i poziom samodzielności oraz gotowość rodziców do podjęcia współpracy ze szkołą.
- W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie dziecka do szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z indywidualnym uwzględnieniem dodatkowych kryteriów: dziecko z rodziny wielodzietnej, dziecko z rodziny zaangażowanej w życie szkoły/parafii, dziecko wychowywane samotnie przez jednego z rodziców, dziecko z rodziny w trudnej sytuacji.
- Brak stawienia się na rozmowę wstępną w wyznaczonym terminie traktowane jest jako rezygnacja z ubiegania się o przyjęcie do szkoły. W sytuacjach losowych istnieje możliwość przełożenia terminu rozmowy.
- Decyzję o przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje komisja rekrutacyjna.
- O pozytywnej decyzji komisji rekrutacyjnej rodzice/prawni opiekunowie dziecka zostają poinformowani w ustalonym dniu (Harmonogram rekrutacji, pkt 3) poprzez ogłoszenie na drzwiach szkoły wstępnej listy uczniów przyjętych do klasy pierwszej.
- W terminie do 3 dni roboczych od ogłoszenia listy przyjętych, rodzice/prawni opiekunowie mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia dziecka do klasy pierwszej. Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni roboczych sporządza stosowne uzasadnienie swej decyzji. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice/prawni opiekunowie mogą wnieść odwołanie do Dyrektora szkoły z prośbą o przyjęcie. Dyrektor szkoły w terminie do 5 dni roboczych rozpatruje odwołanie i przekazuje swoją decyzję rodzicom. Decyzja Dyrektora jest decyzją ostateczną.
- Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, których imiona umieszczono na liście przyjętych, mają obowiązek pobrać z sekretariatu szkoły wykaz wymaganych dokumentów i dostarczyć je do sekretariatu we wskazanym terminie (Harmonogram rekrutacji, pkt 4). Niezłożenie wymaganych dokumentów w terminie jest traktowane jako rezygnacja, która skutkuje skreśleniem dziecka z listy uczniów klasy pierwszej.
- Dzieci, które z braku miejsc nie zakwalifikowały się do oddziału klasy pierwszej mogą za wolą rodzica/opiekuna prawnego zostać umieszczone na liście rezerwowej. W tym celu Rodzic osobiście lub telefonicznie informuje Szkołę o chęci wpisania dziecka na listę rezerwową.
- Jeśli zaistnieje taka konieczność, spośród kandydatów wpisanych na listę rezerwową przeprowadza się rekrutację uzupełniającą, według kryteriów wskazanych w pkt 8 niniejszych Zasad rekrutacji.
- Dla rodziców dzieci przyjętych do Szkoły Podstawowej nr 45 im Pauli Montal Sióstr Pijarek odbędzie się Zebranie informacyjne (Harmonogram rekrutacji, pkt 6). Podczas zebrania będą omawiane sprawy organizacyjne oraz spotkanie z Wychowawcą klasy. Nieobecność na zebraniu przynajmniej jednego z rodziców/prawnych opiekunów, bez wcześniejszego powiadomienia, oznacza skreślenie z listy uczniów przyjętych.