W ostatnich dniach listopada klas II wspólnie stworzyła własny kalendarz adwentowy. Kalendarz umilał oczekiwanie na święta Bożego Narodzenia i każdego dnia stawiał przed grupą nowe zadanie.
W pierwszym tygodniu grudnia dzieci pisały listy do Świętego Mikołaja, w których przedstawiły swoje świąteczne marzenia i prośby. Próbowaliśmy wymyślić życzenia i tworzyliśmy piękne kartki świąteczne. Następnie dzieciaki własnoręcznie tworzyły skrzaty z włóczki. To zadanie wykonywali z nam również chętni uczniowie z klasy I i III. Kto pamiętał o zadaniach na weekendy, starał się uśmiechać do wszystkich spotkanych osób, spełnić dobry uczynek oraz przyglądnąć się dokładnie wieńcowi adwentowemu we własnym kościele.
W drugim tygodniu zastanawialiśmy się, jak czujemy święta. Rozmyślaliśmy nad każdym naszym zmysłem. Dzieciaki dotykały różnych przedmiotów, związanych ze świętami, o zróżnicowanych fakturach (gałązka choinki, lód, brokatowa bombka) oraz określały co widzą. Wąchały przyprawy, których zapach kojarzy się ze świętami (cynamon, goździki, kakao). Na koniec wspólnie stworzyły plakat własnych wrażeń zmysłowych i skojarzeń, na którym znalazły się m.in. smak żurku, zapach ryby, okrzyk Mikołaja ( HO HO HO), kłująca choinka i błyszcząca gwiazda. W kolejnych dniach rozwiązywały zagadki i quizy o tematyce zimowej, rozpakowywały paczuszkę w rytm świątecznej muzyki, za każdym razem odkrywając nazwę tradycji lub zwyczaju związanego ze świętami Bożego Narodzenia. Rozmawiały o znanych i mniej znanych im zwyczajach. Na koniec tygodnia wszyscy wesoło się bawili, tworząc łańcuch życzeń, który okazał się tak długi, że ozdobił dookoła naszą salę świetlicową. Łańcuch mierzył aż 2,70 m. Dzięki czemu w naszej świetlicy zrobiło się bardzo świątecznie. Na weekend dzieci dostały zadanie, by udekorować swój dom, pomoc rodzicom w porządkach świątecznych i porozmawiać z rodzicami lub dziadkami jak wyglądały ich święta, kiedy byli dziećmi.
W ostatnim tygodniu adwentu dzieciaki grały w terenową grę świąteczną. W grupach musiały odnaleźć elementy układanki i odszyfrowywać wskazówki, aby dowiedzieć się jaką wiadomość, chce im przekazać wychowawczyni. Zabawa wywołała wiele śmiechu i emocji. Wszyscy uczestnicy spisali się na medal. W kolejnych dniach uczniowie tworzyli śnieżne obrazki, malując farbą z proszkiem do prania oraz papierowe ozdoby. Na koniec przy dźwiękach wesołych świątecznych melodii oraz kolęd dzieciaki stworzyły małe choineczki z papieru, a właściwie cały las choinek.