Zasady rekrutacji dzieci do klasy I na rok szkolny 2025/2026

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290 i 1669), 
  • Rozporządzenie MEN z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. poz. 610).
  1. Szkoła Podstawowa nr 45 im. Pauli Montal Sióstr Pijarek nie posiada własnego obwodu szkolnego. Przyjmuje uczniów z obwodów innych szkół według kryteriów ustalonych przez Organ Prowadzący szkołę.
  2. Szkoła jest otwarta dla wszystkich, którzy pragną wychowywać swoje dzieci w duchu katolickim oraz akceptują Statut Szkoły.
  3. Do klasy pierwszej przyjmowane są dzieci, które ukończyły roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne.
  4. W stosunku do wszystkich dzieci, których rodzice złożyli w odpowiednim czasie kwestionariusze kandydata do klasy pierwszej, przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne. (Harmonogram rekrutacji, pkt 1)
  5. Celem przeprowadzenia rekrutacji Dyrektor Szkoły powołuje komisję rekrutacyjną spośród nauczycieli zatrudnionych w szkole.
  6. W ramach postępowania rekrutacyjnego Dyrektor Szkoły/Wicedyrektor Szkoły przeprowadza rozmowę z dzieckiem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami), której termin jest wcześniej ustalany w sekretariacie szkoły. (Harmonogram rekrutacji, pkt 2)
  7. Podczas rozmowy zwraca się uwagę na gotowość szkolną dziecka, jego zainteresowania i poziom samodzielności oraz gotowość rodziców do podjęcia współpracy ze szkołą.
  8. W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie dziecka do szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z indywidualnym uwzględnieniem dodatkowych kryteriów: dziecko z rodziny wielodzietnej, dziecko z rodziny zaangażowanej w życie szkoły/parafii, dziecko wychowywane samotnie przez jednego z rodziców, dziecko z rodziny w trudnej sytuacji.
  9. Brak stawienia się na rozmowę wstępną w wyznaczonym terminie traktowane jest jako rezygnacja z ubiegania się o przyjęcie do szkoły. W sytuacjach losowych istnieje możliwość przełożenia terminu rozmowy.
  10. Decyzję o przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje komisja rekrutacyjna.
  11. O pozytywnej decyzji komisji rekrutacyjnej rodzice/prawni opiekunowie dziecka zostają poinformowani w ustalonym dniu (Harmonogram rekrutacji, pkt 3) poprzez ogłoszenie na drzwiach szkoły wstępnej listy uczniów przyjętych do klasy pierwszej.
  12. W terminie do 3 dni roboczych od ogłoszenia listy przyjętych, rodzice/prawni opiekunowie mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia dziecka do klasy pierwszej. Komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni roboczych sporządza stosowne uzasadnienie swej decyzji. W terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice/prawni opiekunowie mogą wnieść odwołanie do Dyrektora szkoły z prośbą o przyjęcie. Dyrektor szkoły w terminie do 5 dni roboczych rozpatruje odwołanie i przekazuje swoją decyzję rodzicom. Decyzja Dyrektora jest decyzją ostateczną.
  13. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, których imiona umieszczono na liście przyjętych, mają obowiązek pobrać z sekretariatu szkoły wykaz wymaganych dokumentów i dostarczyć je do sekretariatu we wskazanym terminie (Harmonogram rekrutacji, pkt 4). Niezłożenie wymaganych dokumentów w terminie jest traktowane jako rezygnacja, która skutkuje skreśleniem dziecka z listy uczniów klasy pierwszej.
  14. Dzieci, które z braku miejsc nie zakwalifikowały się do oddziału klasy pierwszej mogą za wolą rodzica/opiekuna prawnego zostać umieszczone na liście rezerwowej. W tym celu Rodzic osobiście lub telefonicznie informuje Szkołę o chęci wpisania dziecka na listę rezerwową.
  15. Jeśli zaistnieje taka konieczność, spośród kandydatów wpisanych na listę rezerwową przeprowadza się rekrutację uzupełniającą, według kryteriów wskazanych w pkt 8 niniejszych Zasad rekrutacji.
  16. Dla rodziców dzieci przyjętych do Szkoły Podstawowej nr 45 im Pauli Montal Sióstr Pijarek odbędzie się Zebranie informacyjne (Harmonogram rekrutacji, pkt 6). Podczas zebrania będą omawiane sprawy organizacyjne oraz spotkanie z Wychowawcą klasy. Nieobecność na zebraniu przynajmniej jednego z rodziców/prawnych opiekunów, bez wcześniejszego powiadomienia, oznacza skreślenie z listy uczniów przyjętych.
Harmonogram rekrutacji
  • null

    Składanie kwestionariuszy w sekretariacie

    od 7 stycznia do 14 lutego 2025

  • null

    Spotkania rekrutacyjne

    od 10 lutego do 14 marca 2025

  • null

    Ogłoszenie listy uczniów przyjętych do szkoły

    19 marca 2025

  • null

    Składanie kompletu dokumentów

    do 6 maja 2025

  • Rekrutacja uzupełniająca

    do 9 maja 2025

  • Zebranie rodziców dzieci przyjętych do klasy I

    16 czerwca 2025

  • Spotkanie integracyjne dla przyjętych dzieci

    23 lub 30 sierpnia 2025 (data zostanie potwierdzona na zebraniu czerwcowym)